11

 

Energiestraat 27A     1411 AR Naarden       035-6949405
Prijzen zijn onder voorbehoud van fouten en wijzigingen.
Goois Motor en Scooter Centrum
2018 copyright Goois Motor en Scooter Centrum Naarden





De Lifan LF 1200 is een state of the art elektrische scooter. Hij is vanaf de basis als elektrische tweewieler ontworpen. De Bosch 1.500 Watt motor verschaft meer dan voldoende power, een ongekende acceleratie, en gaat zeer economisch om met energie. Tevens wordt er bij het remmen weer energie opgewekt en teruggeleverd aan de accu. De accu is een 24 Amp Lithium-Ion variant met een levensduur tot 2.000 cycli. Hij is uitneembaar zodat u hem thuis, op het werk, in een restaurant of waar dan ook kunt opladen. op de accu zit een laad indicator, zodat u ook los van de scooter kunt zien hoe vol de accu is. Uiteraard kunt u de accu ook gewoon in de scooter laden. Onder de buddyseat bevindt zich de accu, daarboven is nog plaats genoeg voor boodschappen. De buddyseat is standaard vergrendeld en kan alleen met de contactsleatel geopend worden. Het contactslot is extra beveiligd en draait vrij rond zonder het contact in te schakelen. Hij zal dan ook niet snel beschadigen.

Wanneer de accu's de laatste 15% bereiken wordt er automatisch naar een economisch rijprogramma geschakeld, zodat u toch uw bestemming kunt bereiken. De Lifan LF 1200 is tevens uitgeust met cruise control. Op het mooie en overzichtelijke display is naar uw snelheid niet alleen de resterende accucapaciteit af te lezen, maar ook het actuele verbruik. Het frame kenmerkt zich door zijn stijve constructie, waardoor de Lifan zelfs bij grote belading een uitmuntend weggedrag kent. De gebruike kuststofmaterialen zijn van hoogwaardige kwaliteit. De delen sluiten naadloos op elkaar aan en kennen geen invloed van vibratie. Het rijklaargewicht van 72 kg is een prestatie waar we trots op zijn.

De positie van het stuur is instelbaar, waardoor u ongeacht uw afmetingen een aangename zitpositie heeft. Leverbaar in 25 en 45 km/u uitvoering in de kleuren blauw, ivoor metallic wit en zwart.

Klik hier voor de Lifan website




Tot vorig jaar was er op de afdeling elektrische scooters weinig tot geen beweging, maar daar is inmiddels snel verandering in gekomen. NIU verscheen eind 2016 op de markt, Schwalbe let haar eerste productieversie zien en ook Torrot introduceerde de MUVI in Nederland. Askoll staat te popelen de markt te betreden en daar kwam recent het nieuwe merk Monasso nog bij en dan onze ster van vandaag, Lifan. Dit laatste merk kennen we al veel langer, maar niet als merk van elektrische scooters. De E3 moet het op gaan nemen tegen al het geweld uit Europa en China en dat wordt een bikkelharde strijd.

Losgebarsten
De beer is los en zo lijkt het ook met de komst van de elektrische scooters. Drie jaar geleden moest je je mond nog spoelen als je er een in het programma had, maar nu mag je er eigenlijk geen meer ontbreken
Lifan bestaat reeds vele tientallen jaren
Opvallend is wel dat het grootste merk uit ItaliŽ nog altijd geen elektrische scooters levert en meer traditionele merken kijken angstvallig naar de situatie die komen gaat. Het is bijna net als in de autobranche al heeft de marktleider inmiddels wel een elektrische auto in deprijslijsten staan, de E-Golf. Nieuwkomers springen enthousiast op de markt die volgens vele grote potentie heeft, maar die in het verleden geplaagd is door rommel, woekerprijzen en containerpiraten. En je raad het al wie daarvan de dupe is geworden, inderdaad de consument. Het zal je dan ook niet verbazen dat niet alleen de consument maar ook het dealerkanaal ietwat sceptisch is bij de komst van een nieuw merk dat door een onbekende partij wordt aangeboden. Gelukkig is Lifan niet nieuw want het merk bestraat reeds vele tientallen jaren en word ook de verdeler is al vele tienstallen jaren actief op de op de markt, dat biedt in ieder geval genoeg perspectief





Volwassen compact
Als de Lifan voor komt rijden zien we een scooter met compacte afmetingen en 10 inch wielen. De opvallend frisse blauwe kleur geeft hem een sportief tintje maar dat komt mede door het brede sportieve stuur dat vrij hoog geplaatst is.
Frisse blauwe kleur voor een sportief tintje
Zowel de voor- als achterzijde kent LED verlichting even als de richtingaanwijzers met schakelaar voor gevarenlichten. Het dashboard is volledig digitaal en geeft info betreffende snelheid, hoeveelheid accuspanning en amperage. Helaas geen buitentemperatuurmeter of klokje. Het display is wel in 4 kleuren instelbaar, leuk, maar of je dit in de praktijd ook echt gebruikt? De scooter heeft een brede voetenplank en achter zijn voetsteunen voor de passagier gemonteerd, die echter niet al te fors zijn want dan blijft er weinig ruimte op het zadel over. Onder het zadel is ruimte voor de lader, een paar handschoenen en dat is het dan wel. Daaronder is de accu (60v24ah) geplaatst die desgewenst uitneembaar is.
Bron: scooter&bikexpress, tekst: Maurice van Oosten



Motor        Bosch Elektromotor, 115 Nm 1500 W

Actieradius        Afh. rijstijl 50-60 km

Accusoort        Lithium Ion

Capaciteit accu        60V - 24 Amp

Gewicht accu        10.5 kg

Voltage accu        60 Volt

Topsnelheid        25 of 45 km

Verbruik op 100 km        1.83 Kw/h

Lengte        195 cm

Breedte        71,5 cm

Hoogte        107 cm

Gewicht rijklaar        72 kg

Standaard        Zij en middenstandaard

Duosteps        Inklapbare duopassagiersteps

Bandenmaat        voor: 3.00-10, achter: 100/80-10

Kom nu proefrijden op de Lifan lf 1200dt elektrische scooter .

Leverbaar zowel in 25 kmh als 45 kmh in de kleur zwart , wit of blauw .

Prijs inclusief rijklaar/kenteken : 2490,00 Euro



Klik hier voor de Lifan website
en tevens test in scooter en bike express